Herroepen en retourneren

Wil je de overeenkomst herroepen? Stuur ons dan een e-mail of neem contact op via de chat.

De directe kosten van de terugzending zijn voor jouw rekening. Wij kunnen een waardevermindering toepassen indien een product in niet originele staat wordt geretourneerd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachten: breuk of productkwaliteit niet naar wens

Is een artikel kapot aangekomen? Zijn er beschadigingen of is de kwaliteit niet naar wens? Dan vernemen wij dat graag per email: info@gusta.nl of via whatsapp (handig voor sturen van foto): 06-57721127. Graag ontvangen wij altijd een foto die we kunnen gebruiken ter terugkoppeling naar ons magazijn en de leverancier. 

Klachten lossen wij altijd op! We zorgen ervoor dat je (uiteindelijk) altijd tevreden bent. Komen we er samen écht niet uit? Dan wijzen we je op de mogelijkheid een klacht in te dienen via het ODR-platform (online dispute Resolution). Meer informatie vind je op het ODR platform.

Ben je na ontvangst van je zending niet tevreden over (een van) onze artikelen ? Geen probleem!

    • Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren;
    • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om artikel(en) te retourneren;
    • Is iets beschadigd, defect of breuk geleverd, stuur dan s.v.p. niet direct retour, maar neem contact met ons op voor een oplossing!
    • Let op: retourneren kost € 4,95 (tenzij het product breuk, beschadigd of defect is, neem dan contact met ons op)
    • Je ontvangt dan z.s.m. het aankoopbedrag terug (= aankoopbedrag artikel(en) + verzendkosten heenzending - verzendkosten retour a € 4,95)

Hoe kun je retourneren?
Meld je retour zelf aan via het retourenportaal Gusta.nl en volg de instructies en houd je track & trace (zie e-mail) of ordernummer bij de hand.

Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvang je binnen enkele werkdagen hiervan de bevestiging. Vervolgens zullen wij het aankoopbedrag + verzendkosten voor heenzending - kosten retourzending a € 4,95 zo spoedig mogelijk terugstorten via de eerder gebruikte betaalmethode. Dit doen we uiterlijk binnen 7 dagen.


Let op:
 PAYPAL-betalers
Heb je betaald via Paypal? Dan ontvang je het bedrag retour op je Paypal-account en niet je IBAN.
Wil je het bedrag liever op je IBAN hebben, dien je zelf de overschrijving van je Paypal-account naar je IBAN te regelen (dit is eenvoudig, gratis en duurt ca. 2 werkdagen).

Voor de goede orde:

  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper en retourneren kost € 4,95.
    Dit houdt in dat Gusta niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het afgiftepunt altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
     
  • Indien producten beschadigd bij je aankomen, verzoeken wij je contact met ons op te nemen
    Dan maken we een afspraak over het omruilen van het artikel of het terugbetalen van het betreffende bedrag. Extra verzendkosten zijn in dit geval voor rekening van Gusta. 

Bijdrage retourneren

Wanneer je op eigen initiatief een bestelling (gedeeltelijk) wenst te retourneren, vragen wij hiervoor een bijdrage in de verzendkosten. Niet omdat we daar blij of rijk van worden, maar omdat dit nodig is om de beloften die we doen, waar te blijven maken. 

Waarom?
Gratis verzending en retour zijn sinds de opkomst van e-commerce belangrijke factoren geworden bij veel (online) bedrijven. Bij een minimaal besteedbedrag, of zelfs bij elke bestelling, betaal je geen verzendkosten. Ook retouren worden vaak kosteloos behandeld. Dit lijkt vandaag de dag bijna de standaard te zijn. Hier komen vele aanbieders toch op terug, gratis verzenden en retourneren bestaat nu eenmaal niet.

We zijn graag transparant over waarom wij retourkosten in rekening brengen:

  • De kosten voor gratis retourneren liggen bij de verkoper (in dit geval dus bij ons) en moeten ergens worden doorberekend. Vaak resulteert dit in hogere prijzen voor de klant of minder investeringsgeld voor andere doeleinden. Wij willen de prijzen van onze producten scherp en concurrerend houden en ons investeringsgeld gebruiken voor projecten waar wij samen met onze klanten beter van worden. Gratis retourneren staat dit in de weg.

  • Gratis retourneren laat een stevige voetafdruk achter op het milieu. Het resulteert namelijk (onbewust) in een lagere drempel om "het maar even terug te sturen", zelfs voor bestellingen met beperkte waarde. Door retourkosten door te berekenen, verhogen we weliswaar de drempel voor het plaatsen van een bestelling, maar hoeven we minder retourorders af te handelen. Dit resulteert direct in minder transportritten, wat positief bijdraagt aan milieubehoud.

  • Hogere kosten bij onze vervoerders, oplopende inflatie, krapte in de arbeidsmarkt en andere prijs- en kostenverhogingen waar iedereen last van ondervindt, zorgen voor de nodige uitdagingen. Het gratis blijven retourneren van bestellingen lijkt niet meer in verhouding te staan met andere kosten die we maken. Het schrappen van deze gratis verzending zorgt ervoor dat we geen andere kostenbesparingen hoeven door te voeren, die negatief uit zouden pakken voor onze klanten. Als we daarmee ook het milieu een beetje helpen, snijdt het mes aan twee kanten.

Wellicht ten overvloede, maar wanneer je bestelling beschadigd arriveert of er aantoonbaar (fabrieks)fouten in producten zitten, zijn de retourkosten uiteraard voor ons en worden deze dan ook niet verrekend.

🍪 Cookie instellingen
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring op onze website krijgt.