Veelgestelde vragen

Klik op een van onderstaande onderwerpen voor meer informatie:

Hoe werkt dat, bestellen op jullie site ? 
Je kunt producten toevoegen aan je "winkelmand". Je winkelmand is te allen tijde in te zien. In je winkelmand kan je ook eventuele kortingscodes of kadobon codes opgeven in de daarvoor bestemde invulvelden. Je krijgt dan direct een update over het totaal te betalen bedrag, inclusief alle kortingen, verzendkosten en evt. andere promoties.

Hoe weet ik welke producten in mijn winkelmand liggen ?
Rechtsboven in uw scherm vind je je winkelmand. Wanneer je daarop klikt, zie je direct een overzicht van het aantal producten in de winkelmand en de kosten van de producten. 

Hoe kan ik een product zoeken ? 
Binnen de webwinkel vind je bovenin de pagina de functionaliteit "Zoeken". Hier kan je een zoekterm invullen om te zoeken in ons assortiment.

Hoe kan ik klant bij jullie worden?
Iedereen kan bij ons bestellen, zowel bedrijf als particulier. Dat kan als "gast", je vult dan je gegevens in op de afrekenpagina. Je kan geregistreerde klant worden door een account aan te maken. Met dit account kan je snel en eenvoudig bestellen. Bij een volgend bezoek hoef je dan niet opnieuw je gegevens in te voeren. Bovendien kan je via je account makkelijk de status van je bestellingen volgen.

Kan ik ook telefonisch of per e-mail bestellen?
Jazeker, dat is mogelijk. Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00u. Wij zetten je bestelling dan voor je in ons systeem. We sturen je daarna een overzicht van de bestelling met betaalinstructie (per e-mail) of geven het totaalbedrag telefonisch aan je door. Nadat je het bedrag aan ons voldaan hebt via overschrijving en wij deze hebben ontvangen, wordt je bestelling verzonden. Zakelijk geregistreerde klanten ontvangen een factuur per e-mail en kunnen dan op rekening betalen (let op, dat kan alleen met een geverifieerd B2B-account). Eerste bestelling(en) moeten wel vooruitbetaald worden.

Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is doorgekomen?
Na een succesvol afgeronde bestelling krijg je een bevestigingspagina met bestelnummer te zien. Bovendien ontvang je direct een e-mail ter bevestiging van je bestelling. Gmail en Hotmail gebruikers: check ook de SPAM of Reclame map, het kan zijn dat onze mails in deze mappen belanden.

Ik wil mijn bestelling annuleren of retourneren, hoe doe ik dat?
Retourneren kan binnen 30 dagen nadat je een bestelling ontvangen hebt. Wil je de koopovereenkomst herroepen, stuur ons dan een email. Neem zo nodig contact op met de Klantenservice voor meer informatie. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Dit kan alleen als je bestelling nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice voor meer informatie.

Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
Binnen de webwinkel doen wij er alles aan om misbruik van gegevens te voorkomen. De aangeboden betaalmethoden en de registratiemodule minimaliseren het risico van misbruik van gegevens. Als je problemen ondervindt, bel of mail dan direct met onze Klantenservice. Wij zoeken dan samen naar een oplossing.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Jazeker, wij bezorgen ook regelmatig in België, Luxemburg en Duitsland. Daarnaast ontvangen wij ook bestellingen uit b.v. Frankrijk en Griekenland. Er zijn diverse betaalmethodes beschikbaar voor veilige betaling vanuit het buitenland.

Kan ik nagaan waar mijn bestelling nu is?
Ja, je ontvangt een e-mail met track & trace code van DHL. In deze mail staat een track & trace code, waarop je direct kan klikken en zo de bestelling kan volgen.

Heb jij ook een vraag over bestellen ? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina 

Op welke manieren kan ik betalen?
Je kan op diverse manieren veilig betalen: online via iDEAL, Creditcard, Paypal, achteraf betalen via Afterpay of vooruitbetaling (overmaken op IBAN). Belgische klanten kunnen ipv iDeal gebruik maken van Bancontact. Duitse klanten kunnen ipv iDeal gebruik maken van Giropay of  Sofortbanking. Achteraf betalen loopt via Afterpay, het bedrag dient overgeboekt te worden binnen 14 dagen na plaatsen van de bestelling. Zo is er een ruime termijn om na ontvangst van de bestelling te betalen.

Wat is iDEAL?
Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank dan kan je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Wat is vooruitbetaling?
Als je kiest voor de betaalmethode vooruitbetaling, ontvang je een e-mail met daarin alle informatie over je bestelling en het bankrekeningnummer waarop je het bedrag binnen 5 werkdagen dient over te maken. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt dit bevestigd per e-mail. Je bestelling wordt verzonden binnen de vermelde levertijd, deze levertijd gaat in na ontvangst van je betaling.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van je bank, maar meestal 1 a 2 dagen. Betalingen uit het buitenland duren gemiddeld 2 a 3 dagen.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit een bestelling retour te sturen?
Dit hebben wij beschreven in onze retourprocedure, welke je hier kunt vinden.

Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de betaling is verwerkt. Je kunt ook altijd zelf bij ons informeren via de Klantenservice.

Ik heb vooruit betaald, maar geen bevestiging of levering ontvangen. Wat moet ik doen?
Bij vooruitbetaling geldt een langere periode tussen bestelling en bezorging, omdat je bestelling pas wordt uitgeleverd, nadat wij je betaling hebben verwerkt. Neem contact met ons op bij twijfel of vragen.

Heb jij ook een vraag over betalen ? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina 

Wat zijn de levertijden?
De levertijd van een artikel staat vermeld op de pagina van het betreffende product. Algemeen geldt: artikelen die rechtstreeks uit ons intern magazijn geleverd worden, heb je binnen 1-2 werkdagen* in huis. Wij werken met DHL. Leveringen naar België en Duitsland zijn 2-3 werkdagen onderweg.
* = Tenzij bij een product een afwijkende leverdatum vermeld is. Invloeden van buitenaf, zoals slecht weer, druk verkeer en calamiteiten kunnen het leverschema in de war brengen. 

Waar is mijn pakket?
Wanneer je bestelling via DHL Pakketpost verzonden is, ontvang je een e-mail met de track & trace code. Zo kan je je pakket direct volgen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als je niet aanwezig bent op het moment dat de postbode met je bestelling (pakket) komt, wordt het bij de buren afgegeven en/of ontvang je een kennisgeving. DHL probeert het dan op een later moment nogmaals.

Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend over je totale bestelling. De hoogte van de verzendkosten kun je vinden door hier te klikken. Bij bestelling vanaf € 49 leveren wij GRATIS. Voor België en andere EU landen gelden afwijkende tarieven, deze vind je hier. Als je in de winkelmand op "doorgaan naar afrekenen" klikt, krijg je een overzicht van de verzendkosten voor je bestelling, deze worden automatisch berekend. 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. Je kan een ander afleveradres opgeven bij je bestelling. Via "Mijn account" kan je heel eenvoudig meerdere afleveradressen beheren via je adresboek. Je hoeft dus maar een keer je afleveradres op te voeren, zodat je hier de volgende keer weer gebruik van kunt maken.

Ik heb mijn bestelling niet op de verwachte datum ontvangen. Wat nu?
Je bestelling wordt geleverd binnen de opgegeven periode, tenzij anders vermeld of door ons gecommuniceerd. Als je de bestelling  niet tijdig hebt ontvangen, kan je via track & trace van DHL de status checken. Uiteraard mag je ook altijd contact opnemen met onze  Klantenservice.


Heb jij ook een vraag over bezorgen/leveren ? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina  

Wat is de garantie op jullie producten?
Wij volgen de garantievoorwaarden zoals opgegeven door de fabrikanten. Mocht een product niet voldoen aan hetgeen je redelijkerwijs mag verwachten binnen de garantietermijn, neem dan s.v.p. contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat het product snel vervangen wordt of dat je (naar rato) je geld terugkrijgt. Wij houden niet van ingewikkelde procedures, artikelen moeten gewoon doen wat je van ze mag verwachten. Wij doen er -samen met onze leveranciers- dan ook alles aan om in voorkomende gevallen je klacht & opmerking snel en naar tevredenheid op te lossen. 

Heb jij ook een vraag over service & garantie ? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina 

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?  
Je kunt telefonisch, via onze online chat of per e-mail contact opnemen met de Klantenservice.

Ik heb een klacht over een Gusta product, maar niet bij jullie gekocht. Waar kan ik terecht?
De klacht kan ingediend worden bij de winkel waar je het product hebt aangeschaft. Zit het product in je kerstpakket of heb je het product als kado gekregen? Neem dan contact op met de leverancier van Gusta. Je kan een mail sturen naar klantenservice@kapimex.nl.

Zij nemen je opmerking in behandeling na ontvangst je e-mail met daarin vermeld of bijgevoegd:

  • Artikelnummer
  • Serienummer/productiecode
  • NAW-gegevvens
  • Foto's / afbeeldingen

Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kan je je accountgegevens wijzigen. Of klik hier om in te loggen.
 

Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?
Je kunt klant worden door een account aan te maken. Met dit account kan je snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert je als klant, waardoor je bij een volgend bezoek niet opnieuw je gegevens hoeft in te voeren. Zakelijke klanten zijn verplicht een account aan te maken om te kunnen profiteren van B2B-voordelen. Klik hier om direct een account aan te maken.
 

Wat zijn de voordelen van een persoonlijk account?
Je hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens in te voeren. Daarnaast kan je zien, wat de status van je huidige bestelling is en welke producten je al eerder besteld hebt. Bovendien kan je je aanmelden voor onze nieuwsbrief, met updates en voordelen!
 

Is het noodzakelijk om me te registreren?
Nee, je kunt ook als gast afrekenen, geen probleem.
 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?
Je kunt je wachtwoord via de chat opvragen.
 

Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?
Nee, dat is niet nodig. Via "Mijn account" kan je heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in je persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in je naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kan je je accountgegevens wijzigen.

Heb jij ook een vraag over je account? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina 

Voor herroepen en retourneren hebben wij een aparte informatiepagina beschikbaar.


Heb jij ook een vraag over retouren? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina

Ik wil graag zakelijke klant worden, hoe kan ik dat doen?
Heb je een geldig KVK nummer? Dan kan je een zakelijk account aanvragen via onze B2B-service.

Heb jij ook een vraag over een zakelijk account of B2B-voorwaarden? Stel deze gerust, dan zetten we deze ook op deze pagina